Понеділок, 29.04.2024, 09:44
Вітаю Вас Гість | RSS

ТЕОРІЇ І МОДЕЛІ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 166
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2010 » Лютий » 2 » Робоча програма курсу "Зарубіжні теорії і моделі масової інформації", частина 2
11:03
Робоча програма курсу "Зарубіжні теорії і моделі масової інформації", частина 2

Лекція 7

Субстанційна природа інформації та її ґенетичні властивості.

Їхнє місце в системі масової інформації (2 год.)

План:

1. Концепція субстанційності інформації.

2. Концепція ґенетичності інформації.

3. Роль концепцій у моделюванні національно-світоглядної публіцистики.

Завдання на самостійне опрацювання:

Виявіть наявність і відсутність ґенетичних властивостей інформації в довільних журналістських текстах.

Контрольні питання:

1. Охарактеризуйте національно-світоглядну публіцистику з погляду дотримання та ігнорування етичного конфігуратора субстанційності.

2. Роль ґенетичної інформації в реалізації моделі національно-світоглядної журналістики.

Рекомендована література:

1.       Shannon Claude E. The Mathematical Theory of Communication / Claude E. Shannon, Warren Weaver. – Univ. of Illinois Press, 1963.  2.       Дейк Т.А. ван. Язык. Познание. Коммуникация / Ван Т.А.Дейк. – М., 1989.  3.       Житарюк М.Г. Соціокультурна модель журналістики: традиції і новаторство: моногр. / Мар’ян Георгійович Житарюк. – Львів, 2008. – 416 с.   4.       Лотман Ю.М. Культура и взрыв / Ю.М.Лотман. – М., 1992.  5.       Лубкович І.М. Соціологія і журналістика / Ігор Маркіянович Лубкович. – Львів: ПАІС, 2005.  6.       Олешко В.Ф. Журналистика как творчество / В.Ф.Олешко. – М., 2005. – 222 с.  7.       Потятиник Б.В. Соціологія масової комунікації / Борис Володимирович Потятиник. – Львів, 2002.  8.       Репин В.С. Молекулярная информация: миф или реальность [Электронный ресурс] / В.С.Репин. – Режим доступа к источнику: http://www.science.ng.ru/polemics/2000-03-029.       Чаадаєв П. Філософічні листи. Апологія божевільного. Уривки та різні думки (1828-1850-ті роки) / упоряд. М.Г.Житарюк; перекл. з рос. М.Г.Житарюка, В.А.Житарюк. – Львів, 2005. – 168 с.  10.   Янковский С. Концепции общей теории информации [Электронный ресурс] / Станислав Янковский. – Режим доступа к публикации: http://www.n-t.ru/tp/ng/oti03.htm.

 

Лекція 8

Соціокультурна модель журналістики (2 год.)

План:

1. Соціокультурні фактори журналістики.

2. Структурно-позиційний інтегратор.

3. Типологічна модель журналістики.

Завдання на самостійне опрацювання:

На матеріалі конкретного ЗМІ (обраного самостійно) виявіть активні і пасивні соціокультурні фактори, застосуйте структурно-позиційний інтегратор і побудуйте типологічну модель цього ЗМІ.

Контрольні питання:

1. Виявіть активні і пасивні соціокультурні фактори, застосуйте структурно-позиційний інтегратор і побудуйте типологічну модель „Дзеркала тижня”.

2. Виявіть активні і пасивні соціокультурні фактори, застосуйте структурно-позиційний інтегратор і побудуйте типологічну модель „Дня”.

3. Виявіть активні і пасивні соціокультурні фактори, застосуйте структурно-позиційний інтегратор і побудуйте типологічну модель журналу (на вибір – жіночого, чоловічого, галузевого).

4. Виявіть активні і пасивні соціокультурні фактори, застосуйте структурно-позиційний інтегратор і побудуйте типологічну модель радіоканалу (на вибір – „Промінь” або „Ера”).

5. Виявіть активні і пасивні соціокультурні фактори, застосуйте структурно-позиційний інтегратор і побудуйте типологічну модель телеканалу, зареєстрованого в Україні (на вибір).

6. Виявіть активні і пасивні соціокультурні фактори, застосуйте структурно-позиційний інтегратор і побудуйте типологічну модель інтернет-видання, зареєстрованого в Україні (на вибір).

Рекомендована література:

1.       Ахмадулин Е.В. Краткий курс теории журналистики: учебн. пособ. / Евгений Валерьевич Ахмадулин. – М. – Ростов н/Д., 2006. – 272 с.  2.       Житарюк М.Г. Соціокультурна модель журналістики: традиції і новаторство: моногр. / Мар’ян Георгійович Житарюк. – Львів, 2008. – 416 с.   3.       Корнилов Е. Социокультурные модели журналистики / Е.Корнилов // Филологический вестник Ростовского государственного университета. – Ростов-на-Дону, 1998 – №3. 4.       Корогодин В.И. Информация и феномен жизни / В.И.Корогодин. – Пущино, 1991.  5.       Лотман Ю.М. Культура и взрыв / Ю.М.Лотман. – М., 1992.  6.       Потятиник Б. Патогенний текст / Б.Потятиник, М.Лозинський. – Львів: Місіонер, 1996. – 296 с.  7.       Почепцов Г.Г. Теорія комунікації / Георгій Георгійович Почепцов. – К., 1999. – 308 с.  8.       Райли-младший Дж., Райли М. Массовая коммуникация и социальная система / Дж. Райли-младший, М.Райли // Социология сегодня: проблемы и перспективы. – М., 1965. – С.613-662.  9.       Сиберт Ф.С. Четыре теории прессы / Ф.С.Сиберт, У Шрам, Т.Питерсон; пер. с англ. – М.: Вагриус, 1998.  10.   Слісаренко І. Національні інтереси, національна безпека України та засоби масової інформації / Ігор Слісаренко // Вісник Київського університету імені Тараса Шевченка. – К., 1999. – С.49-53.  11.   Слово в действии. Интент-анализ политического дискурса / Под ред. Т.Н.Ушаковой, Н.Д.Павловой. – СПб.: Алетейя, 2000. – 316 с.  12.   Соколова И.В. Социальная информатика и социология: проблемы и перспективы взаимосвязи / И.В.Соколова. – М.: Союз, 1999.  13.   Титаренко М. Світоглядна публіцистика: спроба полемічного дискурсу / Марія Титаренко // Вісник Львівського університету: Серія  журналістики. – Вип.28. – Львів, 2006. – С.118-134.  14.   Федченко П.М. Преса та її попередники: історія зародження й основні закономірності розвитку / П.М.Федченко. – К.: Наук. думка, 1969.  15.   Шестакова Э. Г. Теоретические аспекты соотношения текстов художественной литературы и массовой коммуникации: специфика эстетической реальности словесности Нового времени. – Донецк: НОРД-ПРЕСС, 2005. – 441 с.  16.   Шкляр В. Вектори часу / Володимир Шкляр // Україна на шляху до Європи / упоряд.: В.І.Шкляр, А.В.Юричко. – К.: Етнос, 2006. – С.226-264. 17.   Якобсон Р. Лингвистика и поэтика / Роман Якобсон // Структурализм: „за” и „против”. – М., 1975.



Блок С. Коґнітивний концепт (12 год.)


ЛЕКЦІЯ 9

ІНФОРМАЦІЙНИЙ БАЛАНС: ФУНКЦІОНАЛЬНІ ПАРАМЕТРИ (2 ГОД.)

План:

1. Баланс у масовій інформації.

2. Фукціональні параметри.

3. Діапазони окреслення балансу і проблеми ефективності.

Завдання на самостійне опрацювання:

Знайдіть у сучасній мас-медійній практиці приклади збалансованості і незбалансованості. Обґрунтуйте свою оцінку.

Контрольні питання:

1. Проілюструйте на свіжому мас-медійному прикладі балансово-дисбалансний діапазон „мінус 1 – плюс 1”.

2. Проілюструйте на свіжому мас-медійному прикладі балансово-дисбалансний діапазон „мінус 2 – плюс 2”.

3. Проілюструйте на свіжому мас-медійному прикладі балансово-дисбалансний діапазон „мінус 3 – плюс 3”.

4. Проілюструйте на свіжому мас-медійному прикладі балансово-дисбалансний діапазон „мінус 3 – 0”.

5. Проілюструйте на свіжому мас-медійному прикладі балансово-дисбалансний діапазон „0 – плюс 3”.

6. Проілюструйте на свіжому мас-медійному прикладі балансово-дисбалансний діапазон „мінус 1 – плюс 2”.

Рекомендована література:

1. Житарюк М.Г. Соціокультурна модель журналістики: традиції і новаторство: моногр. / Мар’ян Георгійович Житарюк. – Львів, 2008. – 416 с. 2. Лось Й.Д.. Публіцистика й тенденції розвитку світу: навч. посібн. / Йосип Дмитрович Лось. – Львів, 2008. – 376 с. 3. Мелещенко О.К. Інформація, інформаційний. Словник термінів і понять для журналістів і політологів / О.К.Мелещенко, А.А.Чічановський, В.І.Шкляр. – К.: Грамота, 2007. – 72 с. 4. Сиберт Ф.С. Четыре теории прессы / Ф.С.Сиберт, У Шрам, Т.Питерсон; пер. с англ. – М.: Вагриус, 1998. 5. Чаадаєв П. Філософічні листи. Апологія божевільного. Уривки та різні думки (1828-1850-ті роки) / упоряд. М.Г.Житарюк; перекл. з рос. М.Г.Житарюка, В.А.Житарюк. – Львів, 2005. – 168 с. 6. Ярошевский М.Г. Развитие и современное состояние зарубежной психологии / М.Г.Ярошевский, Л.И.Анцыферова. – М., 1974.


ЛЕКЦІЯ 10

РОЛЬ ТЕОРІЙ КОҐНІТИВНОЇ ВІДПОВІДНОСТІ В СИСТЕМІ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ (2 ГОД.)

План:

1. Суть коґнітивізму і його методологічні різновиди.

2. Роль теорій коґнітивної відповідності в концепті журналістики.

Завдання на самостійне опрацювання:

На основі опрацювання рекомендованої літератури підготуйте аргументи про те, що спільне у коґнітивних теоріях і журналістиці.

Контрольне питання:

Чому загальна мета коґнітивістів (сформулюйте її) співвідносна з одним із найголовніших завдань журналістики соціальної відповідальності?

Рекомендована література:

1. Abelson R. Theories of Cognitive Consistency / R.Abelson. – Chicago, 1968. 2. Aronson E. Dissonans Theory: progress and Problems / E.Aronson // Abelson R. et al. (eds.). Theories of Cognitive Consistency. – Chicago, 1968. 3. Deutsch M., Krauss R.M. Theories in Social Psychology / M.Deutsch, R.M.Krauss. – N.Y., 1965. 4. Zayonc R.B. Cognitive Theory in Social Psychology / R.B.Zayonc // Lindzey G., Aronson E. (eds.). The Handbook of Social Psychology. – V.1. – Reading, 1968. 5. Андреева Г.М. Зарубежная социальная психология ХХ столетия: Теоретические подходы: Учебное пособие для вузов / Андреева Г.М., Богомолова Н.Н., Петровская Л.А. – М.: Аспект Пресс, 2002. – 286 с. 6. Житарюк М.Г. Соціокультурна модель журналістики: традиції і новаторство: моногр. / Мар’ян Георгійович Житарюк. – Львів, 2008. – 416 с. 7. Левин К. Теория поля в социальных науках / К.Левин. – СПб., 2000. 8. МакГвайр В. Ин и Янь прогресса в социальной психологии / В.МакГвайр // Современная зарубежная социальная психология. – Тексты. – М., 1984. 9. Фестингер Л. Введение в теорию диссонанса / Леон Фестингер // Современная зарубежная социальная психология. – Тексты. – М., 1984. 10. Фестингер Л. Теория когнитивного диссонанса / Л.Фестингер; пер. с англ. – СПб., 1999. 11. Ярошевский М.Г. Развитие и современное состояние зарубежной психологии / М.Г.Ярошевский, Л.И.Анцыферова. – М., 1974.


ЛЕКЦІЯ 11

ТЕОРІЇ СТРУКТУРНОГО БАЛАНСУ І КОМУНІКАТИВНИХ АКТІВ (2 ГОД.)

План:

1. Збалансовані структури комунікації.

2. Незбалансовані структури комунікації.

3. Масовоінформаційні адаптогени.

Завдання на самостійне опрацювання:

Порівняйте теорії структурного балансу і комунікативних актів. Назвіть точки дотику і покажіть можливості реалізації в системі масової інформації.

Контрольні питання:

1. Наведіть приклади збалансованої коґнітивної структури комуніката.

2. Наведіть приклади незбалансованої коґнітивної структури комуніката.

3. Адаптуйте (покажіть на прикладі) теорію комунікативних актів до масової інформації.

Рекомендована література:

1. Heider F. Attitudes and Cognitive Organizations / F.Heider // Journal of Psychology. – V.21. – 1946. 2. Heider F. The Psychology of Interpersonal Relations / F.Heider. – N.Y., 1958. 3. Katz D. Consistency for What? The Functional Approach / D.Katz // Abelson R. et al. (eds.). Theories of Cognitive Consistency. – Chicago, 1968. 4. Newcomb T.M. An approach to the study of communicative acts / T.M.Newcomb // Communication and Culture. – N.Y., 1966. 5. Newcomb T.M. An Approach to the Study of Communicative Acts / T.M.Newcomb // Psychological Review. – V.60. – 1953. 6. Андреева Г.М. Зарубежная социальная психология ХХ столетия: Теоретические подходы: Учебное пособие для вузов / Андреева Г.М., Богомолова Н.Н., Петровская Л.А. – М.: Аспект Пресс, 2002. – 286 с. 7. Житарюк М.Г. Соціокультурна модель журналістики: традиції і новаторство: моногр. / Мар’ян Георгійович Житарюк. – Львів, 2008. – 416 с. 8. Почепцов Г.Г. Теорія комунікації / Георгій Георгійович Почепцов. – К., 1999. – 308 с.


ЛЕКЦІЯ 12

ТЕОРІЯ КОҐНІТИВНОГО ДИСОНАНСУ (2 ГОД.)

План:

1. Суть теорії дисонансу.

2. Реалізація дисонансу в мас-медіа.

3. Методи трансформації суспільного дисонансу в суспільний консонанс.

Завдання на самостійне опрацювання:

Підготуйте умовний реєстр ситуацій, де має місце конфлікт реальності і медіареальності (на історичному ґрунті, сучасному вітчизняному і міжнародному матеріалах).

Контрольні питання:

Покажіть взаємозв’язок внутрішнього і суспільного дисонансу/ консонансу (контекст резонансу).

Рекомендована література:

1. Aronson E. Dissonans Theory: progress and Problems / E.Aronson // Abelson R. et al. (eds.). Theories of Cognitive Consistency. – Chicago, 1968. 2. Festinger L. A Theory of Cognitive Dissonance / L.Festinger. – Evanstone, 1957. 3. Андреева Г.М. Зарубежная социальная психология ХХ столетия: Теоретические подходы: Учебное пособие для вузов / Андреева Г.М., Богомолова Н.Н., Петровская Л.А. – М.: Аспект Пресс, 2002. – 286 с. 4. Житарюк М.Г. Соціокультурна модель журналістики: традиції і новаторство: моногр. / Мар’ян Георгійович Житарюк. – Львів, 2008. – 416 с. 5. Фестингер Л. Введение в теорию диссонанса / Леон Фестингер // Современная зарубежная социальная психология. – Тексты. – М., 1984. 6. Фестингер Л. Теория когнитивного диссонанса / Л.Фестингер; пер. с англ. – СПб., 1999.


ЛЕКЦІЯ 13

ТЕОРІЯ КОНҐРУЕНТНОСТІ (2 ГОД.)

План:

1. Суть теорії конґруентності.

2. Змінність відношень „комунікат – комунікант – об’єкт”.

3. Експериментальні проблеми.

Завдання на самостійне опрацювання:

Вирахуйте величину змін відношень комуніката до комуніканта і об’єкта на основі актуальної політичної проблеми.

Контрольні питання:

Вирахуйте величину змін відношень комуніката до комуніканта і об’єкта на прикладі конкретної публікації (теле- або радіозвернення): а) про підготовку (на вибір) Львова, Києва, Донецька або Дніпропетровська до Євро-2012; б) фінансово-економічну і соціально-гуманітарну кризу 2008-2010 рр. Варіанти а) або б) – на вибір.

Рекомендована література:

1. Osgood C. The Principle of Congruity in the Prediction of Attitude Change / / C.Osgood, P.Tannenbaum // Psychological Review. – V.62. – 1955. 2. Osgood C. Tne Measurement of Meaning / C.E.Osgood, G.Suci, P.Tannenbaum // Semantic Differential Technique. – Chicago, 1968. 3. Андреева Г.М. Зарубежная социальная психология ХХ столетия: Теоретические подходы: Учебное пособие для вузов / Андреева Г.М., Богомолова Н.Н., Петровская Л.А. – М.: Аспект Пресс, 2002. – 286 с. 4. Житарюк М.Г. Соціокультурна модель журналістики: традиції і новаторство: моногр. / Мар’ян Георгійович Житарюк. – Львів, 2008. – 416 с.


Заняття 15.

Контрольна робота №2 (перевірка засвоєного на лекціях 5-13 і виявлення творчого розуміння) (2 год.).


Заняття 16.

Аналіз контрольної роботи №2 (за блоками В і С) і підбиття підсумків роботи в семестрі.


Переглядів: 1089 | Додав: mgzhyt | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Лютий 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz