Питання на самоконтроль за матеріалами модуля 1:
Зародження та подальший розвиток теорій комунікації. Витоки соціальної комунікації. Теорії і методи соціальної комунікації. Масова комунікація як соціальне явище. Підходи до розуміння сутності масової інформації. Розвиток сучасних теорій комунікації.
Мета. Після вивчення модуля 1 студент повинен:
а) знати:
- історію виникнення і розвитку комунікації;
- основні визначення та концепції функціонування соціальних комунікацій;
- умови перетворення комунікації в масову комунікацію;
- відомі теорії та моделі масової комунікації та інформації;
- визначення комунікації як двостороннього процесу в особистісному, міжособистісному і соціальному контекстах;
- специфіку преси, радіо і телебачення як засобів масової комунікації.
б) вміти:
- обґрунтувати сутність, завдання і функції масової комунікації;
- включати в комунікаційні системи механізм зворотного зв’язку;
- формувати і структурувати моделі масової комунікації;
- виокремлювати роль соціологічних домінант в масовій комунікації.
Список літератури подано наприкінці лекційних текстів.
Тексти лекцій з курсу «Теорії і моделі соціальної комунікації» значною мірою є адаптацією праць Ф.І.Шаркова «Основи теорії комунікації», Г.Г.Почепцова «Теорії масової комунікації», А.В.Соколова "Загальна теорія соціальної комунікації", М.Г.Житарюка «Соціокультурна модель журналістики: традиції і новаторство» та низки інших видань.
|